Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палив

  • Друк

Постанова Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” № 752 — редакція від 23.09.2015

Інформаційна довідка до постанови Кабінету Міністрів України від 23.09.2015 № 752

„Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”

Постановою внесено чергові зміни до порядку призначення житлових субсидій, а саме врегульовано наступні питання.

1. Скасовано необхідність обов’язкового оформлення особових рахунків на сплату житлово-комунальних послуг на особу, яка звертається за субсидією.

Відтепер субсидія призначатиметься одній з зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, незалежно від того, чи відкрито на неї  особовий рахунок на сплату послуг.

Орендарям житла субсидія також призначатиметься без необхідності відкриття на них особових рахунків (на підставі договору оренди).

2. Визначено вичерпний перелік документів, які враховуються комісією під час прийняття рішення про призначення субсидії з урахуванням лише фактично проживаючих осіб, і скасовано необхідність проведення обстеження домогосподарства у разі наявності одного з таких документів.

3. Крім цього, надано право комісії приймати рішення про призначення субсидії виходячи з кількості фактично проживаючих осіб у разі відсутності документів, що підтверджують непроживання осіб з числа зареєстрованих. Але таке рішення приймається після обстеження умов проживання сім’ї.

4. Надано можливість призначати субсидію сім’ям, які проживають окремо у житловому будинку, що розділений на дві половини.

5. Надано можливість при призначенні субсидії дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім’ям враховувати кількість дітей, які фактично проживають, але не зареєстровані.

6. Встановлено, що у разі невідповідності даних про склад зареєстрованих осіб і про кількість осіб, яким нараховується плата за послуги (ці дані отримуються органами соціального захисту населення за запитами від житлово-експлуатаційних організацій та інших органів),для розрахунку субсидії використовуються дані про склад зареєстрованих.

7. Приведено у відповідність до законів перелік доходів, які не враховуються для призначення субсидії:

доходи учасників антитерористичної операції (відповідно до Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про житлово-комунальні послуги” щодо належного соціально-економічного захисту учасників антитерористичної операції та членів їхніх сімей);

доходи від роботи у виборчій комісії (відповідно до законів України „Про вибори Президента України”, „Про вибори народних депутатів України”, „Про місцеві вибори”).

8. Передбачено, що якщо субсидія призначена за рішенням комісії, призначення субсидії на наступний термін здійснюється на підставі того ж рішення (тобто питання не виноситься знову на комісію), якщо в сім’ї не відбулося змін. 

Методичні рекомендації

щодо застосування окремих норм постанови

Кабінету Міністрів України від 23.09.2015 № 752

„Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”

Щодо оформлення особових рахунків при призначенні субсидії

Субсидія призначатиметься одній із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, незалежно від того, чи відкрито на неї особовий рахунок на сплату послуг.

Орендарям житла субсидія також призначатиметься без необхідності відкриття на них особових рахунків.

При цьому перерахування коштів субсидії здійснюватиметься на особові рахунки, що зазначені у заяві. 

Щодо прийняття рішення про призначення субсидії з урахуванням лише фактично проживаючих осіб

Пунктом 7 Положення визначено вичерпний перелік підтверджуючих документів, які враховуються комісією під час прийняття рішення про призначення житлової субсидії з урахуванням фактично проживаючих осіб:

- довідки, що підтверджують місце перебування особи на території іншої адміністративно-територіальної одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання;

- довідки про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку);

- акти обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства селищної, сільської або міської ради;

- акти житлово-експлуатаційних організацій про фактично проживаючих осіб;

- договори оренди житла в іншому місці.

У разі наявності одного з таких документів обстеження домогосподарства не проводиться.

Разом з тим у разі відсутності підтверджуючих документів про непроживання членів сім’ї (особа виїхала за кордон, місце перебування особи невідоме тощо) комісії надано право приймати рішення про призначення субсидії виходячи з кількості фактично проживаючих осіб після обстеження умов домогосподарства.

Щодо призначення субсидії сім’ям, які проживають в окремих частинах будинку

Комісії надано право приймати рішення про призначення субсидії сім’ям, які проживають окремо у житловому приміщенні, розділеному на частини, у разі, якщо такі сім’ї сплачують за житлово-комунальні послуги на різні особові рахунки.

Рішення приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Щодо розрахунку субсидії у випадку розбіжності між відомостями про кількість зареєстрованих осіб та даними організацій, що надають послуги, про кількість осіб, яким нараховується плата.

Пунктом 13 Положення передбачено, що у разі коли кількість осіб, зазначених у відомостях про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, відрізняється від кількості осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, для призначення субсидії використовуються дані, зазначені у відомостях про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб.

У такому випадку органи соціального захисту населення самостійно розраховують вартість послуг у межах соціальних нормативів виходячи з кількості осіб, зазначених у відомостях про склад зареєстрованих у житловому приміщенні.

У разі відсутності відомостей про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб субсидія призначається на підставі рішення комісії та акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства виходячи з кількості осіб, зазначених у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

При цьому звертаємо увагу, що субсидія призначається на загальних підставах (без рішення комісії) у випадку коли відсутні відомості про склад зареєстрованих і кількість осіб, зазначена в декларації співпадає з кількістю осіб, яким нараховується плата за даними організацій, що надають послуги.